John Wiese sitt Sissy Spacek prosjekt flesker til med intet mindre enn 4 album pakket sammen i en fin boks. Sissy Spacek har tidligere gitt ut fire kortspilte album med en kokt blanding av støy, punk og idiot-avant rock som har pirret sansene og vært et interessant tillegg til Wiese sine soloting hvor uoppdragen harsh-noise blir dyrket, gjerne gjennom mange korte spor som setter det deilige støystøtet vi er så avhengige av.
California Ax serverer fire svært forskjellige lytteopplevelser. Disk 1 Tinsel Dripping Ink består av 26 spor med hovedsaklig John Wiese og Corydon Ronnau (gitar, vokal) med litt støtte på enkelte spor blant annet fra Greg Kelley (trompet, elektronikk). Resultatet er en salig blanding av støy, ekstremimprov og grindcore. Disk 2 Police er elleve spor med elektroakustisk improv, bitvis godt neddempet med stillhet som virkemiddel og nydelig spilt av en triobesetning med Wiese og Ronnau sammen med tre forskjellige kvinnelige trommeslagere (Sam Ott, Sarah Cake og Kate Hall). Disk 3 Abreq Ad Habra er 64 minutters dundrene harshnoise fordelt på to spor - et inferno av strøm og vokal som gir begrepet "relentless" nytt innhold. Wiese har her hjelp av blant andre Damion Romero (flere fine soloutgivelser). En god renselse men ikke like unikt materiale her som på de tre andre diskene. Disk 4 13-Tet Los Angels er et liveopptak fra The Smell i Los Angels fra desember 2007 hvor 13 musikere (perkusjon, tape, elektronikk, gitar, treblåsere) fremfører et verk av John Wiese. Musikken vandrer i et improv/elektroakustisk landskap hvor Wiese sin alltid tilstedeværende råskap sprenger seg plass mot slutten av verket.
Alt i alt en flott utgivelse som bekrefter at John Wiese er en helt sentral musiker i dagens undergrunn. Denne blir stående!